پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228354
حکم فرماندهي سرلشکر جعفري به مدت ۳ سال تمديد شد/ فرمانده کل سپاه:صلح وقتي معنا دارد که دشمن از جنگ با ما بترسد
تاریخ انتشار : 1396/04/14 07:26:55
نمایش : 1507
فرمانده کل سپاه پاسداران ضمن تاييد خبر تمديد حکم فرماندهي خود گفت: من با صداي بلند مي گويم سپاه هم به دنبال صلح است اما صلح تنها در صورتي محقق مي شود و پايدار مي ماند که دشمنان از شروع جنگ با ما درهراس باشند و از عواقب آن بترسند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سرلشکر محمد علي جعفري صبح روز سه شنبه در مراسم معرفي فرمانده جديد سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ با اشاره به آخرين وضعيت منطقه گفت: جمهوري اسلامي ايران در پيش برد راهبرد توليد امنيت دست جمعي در منطقه با تمرکز بر وحدت اسلامي و منافع ملت هاي منطقه موفق بوده و امروز دشمن چاره اي جز اعتراف به اين موفقيت و تلاش براي سازگار کردن خود با چارچوب هاي ايران ندارد، اگرچه مي دانيم به سادگي به اين موضوع تن نخواهند داد و تا جايي که بتوانند مقاومت مي کنند. و تهمت‌هايي چون حمايت از تروريست را به اين گونه تلاش‌هاي جمهوري اسلامي وارد مي کنند.

فرمانده کل سپاه قدرت برتر منطقه اي ايران را سرمايه بزرگ و بي سابقه ملي ملت ايران خواند وگفت: اين امر اکنون يکي از مهم ترين عوامل امنيت ساز براي ملت ايران است. روندهاي منطقه اي و مطالعه الگوي رفتار بازيگران مختلف ثابت مي کند که امروز در منطقه ما فقط کشورها و مناطقي امن مي مانند که به اندزه کافي قوي باشند. ما با دشمني مواجه هستيم که فقط زبان زور مي فهمد و بنابراين نمي توانيم با دشمن به زباني ديگر حرف بزنيم که اصلا آن را نمي فهمد و انتظار داشته باشيم نتيجه بگيريم.

جعفري همچنين به دولت ملعون سعودي اشاره کرد و گفت امروز سعودي ها در حال تبديل به يک دولت تروريستي در منطقه هستند و من با اين نظر مسئولين محترم موافقم که، بهتر است اين کشورها براي تبديل شدن به قدرت برتر منطقه تلاش نکنند چون نتيجه اي جز بي آبرويي و زحمت درست کردن براي خودشان و ديگران نخواهد داشت.

وي در ادامه به برخي مباحث مرتبط با سپاه پاسداران پرداخت و گفت: «سپاه در انجام ماموريت خود در حفظ، حراست و پيشبرد انقلاب اسلامي محافظه کاري نخواهد کرد و اين ممکن نيست مگر با روي کار بودن مديران جهادي و انقلابي در سطوح مختلف سپاه».

سرلشکر جعفري همچنين به مفهوم جهاد کبير اشاره کرد و گفت: «معناي جهاد کبير عدم اعتماد به دشمن و عدم تبعيت از دشمنان است، معناي آن عدم مذاکره نيست. برخي مي خواهند بگويند ما کلا با تعامل با جهان مخالف و در پي جنگيم. من با صداي بلند مي گويم سپاه هم به دنبال صلح است اما صلح تنها در صورتي محقق مي شود و پايدار مي ماند که دشمنان از شروع جنگ با ما درهراس باشند و از عواقب آن بترسند. صلح با مذاکره صرف به دست نمي آيد. اگر کسي بويي از واقعيات نظام سلطه برده باشد، اين را درک مي کند».

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: امروز ايران با تدبير و هدايت رهبري، پشتيباني مردم، برنامه ريزي و تلاش نيروهاي نظامي خود، قدرت اول منطقه خاورميانه است و هيچ کس نمي تواند اين موقعيت را به چالش بکشد.

وي همچنين در رابطه با خبرهاي پيرامون پايان يا تمديد فرماندهي خود که اخيرا مطرح شده است تصريح کرد که مسئوليتش در سمت فرماندهي کل سپاه حداقل تا سه سال ديگر ادامه خواهد يافت و با تلاش مضاعف به خدمت گذاري خود به نظام و انقلاب ادامه خواهند داد.

دانا

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html